Najczęściej zadawane pytania
Co to za system
To prosty system sprzedaży, który powstał w związku z wirusowym kryzysem, żeby wspomóc lokalnych sprzedawców, którzy zmuszeni są realizować sprzedaż wyłącznie w systemie na wynos lub z dowozem.
Czy system jest na prawdę darmowy
Tak, na prawdę i w 100% - żadnych gwiazdek, ukrytych kosztów, płatnych opcji i innych warunków dla tych, którzy zapłacą. U nas zapłacić się nie da.
Na czym zarabiacie?
Dosłownie na niczym i nie ma obecnie takich planów. Raczej staramy się niewiele dołożyć, bo dotychczasowe koszty wzięliśmy na klatę. Jakby koszty nadmiernie wzrosły, to będziemy kombinować kogo poprosić o pomoc.
Czy promujecie sprzedawców?
Mocno się staramy, aby prezentowana oferta została szybko zgłoszona do google i uzyskała wysoką pozycję - serwis korzysta z kompletu technologii windujących ranking. Nie prowadzimy jednak żadnych działań promocyjnych (głównie z uwagi na brak budżetu). Każdy sprzedawca powinien rozesłać swój link do najszerszego grona klientów - korzystając z własnych baz, facebooka czy płatnej reklamy. Pamiętaj, że aktywna promocja wcale nie wymaga funduszy, super wiedzy ani dodatkowego etatu. Kilka informacji na ten temat znajdzie w naszym poradniku na stronie https://tylkonawynos.pl/s/promocja
Dlaczego nie publikujecie listy sklepów w systemie?
To przemyślana decyzja, jedna z pierwszych jakie podjęliśmy. Sprawa jest dość prosta i raczej kluczowa. Chodzi o to, że sprzedawca aktywnie promujący swoją ofertę nie musi się obawiać tego, że klient po kliknięciu w jego link będzie miał prostą możliwość zamówienia w innym miejscu - to by oznaczało, że działania jakie podejmuje nasz sprzedawca promują bardziej nas niż jego. Chcemy wspomóc osoby, aktywnie starające się utrzymać na powierzchni dając im możliwość czerpania 100% korzyści z wysiłku a czasem i kosztów reklamy jakie jakie ponoszą. Gramy fair i zawsze na rzecz sprzedawców. Wiemy, że popularne płatne systemy przyzwyczaiły do innego obrazu tego typu narzędzi, ale one nastawione są na zysk z prowizji więc budują rozwiązanie z myślą o realizacji własnych celów - nic w tym złego, my po prostu cele mamy inne.
Czy możemy używać systemu równolegle do innych form zamawiania?
Zdecydowanie tak, im więcej kanałów sprzedaży tym lepiej. Szczególnie, że w momencie, kiedy wykonujecie Państwo działania reklamowe we własnym zakresie warto przekierowywać klientów na nasz system, ponieważ sprzedaż u nas nie jest obciążona prowizją i pozwala zachować cały zysk. Przekierowując klientów na popularne płatne systemy ponosicie Państwo jednocześnie koszt reklamy oraz prowizję systemu zamówień.
Czy możemy sprzedawać tylko z obiorem, bez dowozu?
Oczywiście. Można sprzedawać zarówno tylko z dowozem jak i tylko z obiorem lub z oboma na raz. System pozwala na niezależne włączanie tych opcji.
Czy jak założę konto, będę miał dużo zamówień?
To zależy od tego jak podejdziesz do promocji. Możliwość zamówienia on-line zwiększa jego prawdopodobieństwo - stąd popularność innych, płatnych systemów. Poświęcając parę minut na konfigurację konta i dodanie produktów zwiększasz swoje szanse na sprzedaż. Oczywiście promocja Twojej oferty zależ od Ciebie. Jeżeli nie udostępnisz linka do swojego sklepu, to nikt na niego nie wejdzie. My nie produkujemy klientów, oni są tylko Twoi - po prostu ułatwiamy im zamówienie, zanim pójdą tam, gdzie zamówienie on-line będzie możliwe. Musisz sam powalczyć o siebie, my możemy tylko pomóc, ale nie wykonamy całej roboty za Ciebie.
Czy publikując na przykład na facebooku za każdy razem powinienem dodawać link do mojego sklepu?
Jeżeli za każdym razem chcesz mieć klientów, to tak. Wielu sprzedawców popełnia ten błąd, że zaraz po zbudowaniu oferty wrzuca link na facebooka, zbiera tego dnia zamówienia, a przez następne dni tylko czeka. Stała komunikacja to obecnie podstawa. Nie ma innego sposobu jak ciągłe informowanie ludzi, że mogą zamawiać.
Obsługuję zamówienia przez telefon, czy Wasz system w czymś mi pomoże?
Część sprzedawców skupia się na zamówieniach telefonicznych, ale tym samym odrzucają tych, którzy chcieliby zamówić online. Im więcej sposobów zamówienia, tym więcej klientów. Im więcej informacji o tym jak zamawiać, tym więcej klientów. Zbudowanie oferty w systemie zajmuje parę minut, dorzucenie linka do akcji promocyjnych, które i tak Państwo wykonujecie, nie kosztuje nic. Nawet jeżeli ta akcja miałaby przyciągnąć jednego dodatkowego klienta dziennie, to chyba warto, a po statystykach widzimy, że przyciąga wielu.
Jakie wyniki uzyskują sprzedawcy w systemie?
Bardzo trudno jest uśrednić. Sprzedawcy, którzy aktywnie promują swoją ofertę uzyskują obroty w naszym systemie liczone w tysiącach złotych. Ci, którzy tylko założyli konto i nie informują swoich klientów o możliwości zamówienia online, uzyskują wynik 0. Powtarzamy to za każdym razem - nie mamy budżetu na reklamę, dostarczamy tylko rozwiązanie informatyczne. Są dostępne firmy, które wraz systemem dają również reklamę, ale życzą sobie za to sowitą prowizję. Do Państwa rozwagi pozostawiamy, co się opłaca a co nie.
Czy możemy poprosić o jakąś dodatkową funkcję?
Zawsze możecie do nas napisać - nie gwarantujemy, że wprowadzimy zmiany ale na pewno przeczytamy i rozważymy sygnały od Was. Na całość systemu składa się wiele decyzji - jedną z nich jest to, że chcemy pozostać online nawet w obliczu dużego ruchu, a to oznacza, że z części funkcjonalności rezygnujemy celowo - szczególnie z fajerwerków, które nie mają realnego wpływu na ilość zamówień (a na tym się trochę znamy). Nie dopieszczamy pewnych elementów systemu celowo i z rozmysłem - oszczędzamy zasoby tam, gdzie oszczędność nie pogarsza Waszych wyników sprzedaży. Naszym priorytetem jest wydajność i prostota również dlatego, że chcemy dać możliwość zamawiania również osobom, które na co dzień nie poruszają się biegle w internecie, a którym gąszcz opcji może uniemożliwić przebrnięcie do końca zamówienia.
Czy możemy się jakoś odwdzięczyć?
Serdecznie dziękujemy za wszystkie miłe słowa, które docierają do nas od naszych sprzedawców. Bardzo się cieszymy, że możemy pomóc. Jedyną formą wsparcia jakiej nam brakuje to promocja - jeżeli to możliwe dajcie znać innym sprzedawcom, że istniejemy.
Czy promując własny link nie promujemy oferty konkurencji?
Nie działamy tak jak popularne systemy do zamawiania i zrobiliśmy to umyślnie. Osoby, które odwiedzają nas klikając w Twój link sprzedażowy widzą tylko Twoją ofertę. Nie prezentujemy na żadnej stronie ofert wszystkich sprzedawców, nie ma więc ryzyka, że Twoi klienci zamówią finalnie w innym miejscu. Twój klient jest tylko Twój i nie dzielimy się informacjami o nim z nikim i nigdy.
Czy sami prowadzicie jakąś sprzedaż?
Nie. Nie prowadzimy żadnej sprzedaży towarów.
Czy zbieracie dane i jakie?
Na pewno zbieramy dane o sprzedawcach - są zapisane w naszym systemie i prezentowane klientom. Dane klientów są od razu przekazywane do sprzedawcy i w naszym systemie nie pozostaje ich kopia. Poza danymi, które widać na stronie zbieramy tylko informacje o ruchu za pomocą Google Analytics, żeby mieć ogólne pojęcie o skali i przygotować się na większe obciążenie.
Czy klienci muszą się rejestrować?
Absolutnie nie. Nie tylko nie muszą, ale nawet nie mogą. Nie chcemy zbierać niepotrzebnych danych osobowych.
Czy weryfikujecie klientów lub sprzedawców?
Sprzedawców tak, staramy się sprawdzić czy ktoś nie próbuje się podszyć po popularny punkt - nie zdradzamy szczegółów, żeby złoczyńcom nie ułatwiać. Klientów nie weryfikujemy - nie za bardzo widzimy takie możliwości techniczne. Mamy ustawione tylko parę pułapek, które odsieją potencjalne niebezpieczeństwa.
Czy zamierzacie wprowadzić płatności on-line
W trosce o bezpieczeństwo kupujących i trzymając koszty w ryzach nie zamierzamy wchodzić na ten niebezpieczny teren.
Czy po kryzysie serwis zostanie zamknięty?
Taką decyzję będziemy podejmować dopiero, jak całe zamieszanie się skończy. Sprawdzimy i skonsultujemy wtedy ze sprzedawcami, czy nasze dalsze istnieje i w jakiej formie ma sens.
Czy można się z wami skontaktować?
Zawsze możesz napisać na kontakt@tylkonawynos.pl - wybacz jeżeli nie odpowiemy natychmiast, ale pracy jest sporo.