Kilka sposobów na promocję
Facebook to idealne miejsce na informowanie klientów o swojej ofercie. Jeżeli już masz swój fanpage dodawaj regularnie wpisy informujące o tym, że pracujesz i przyjmujesz zamówienia. Każdy wpis musi zawierać komplet informacji niezbędnych do zamówienia – nigdy nie wiesz, który wpis dojdzie do najszerszego grona odbiorców. Staraj się angażować swoich fanów – zadawaj im pytani, zachęcaj do reagowania na Twoje wpisy. Publikuj zdjęcia ze swojej pracy, nagraj film, pokaż, że walczysz. Pamiętaj, że to nic złego prosić o pomoc – poproś swoich fanów aby coś polubili, udostępnili czy po prostu złożyli zamówienie. Pamiętaj, że na facebooku są również lokalne grupy, które dopuszczają zamieszczanie ogłoszeń. Znajdź grupy z Twojej okolicy i dołącz do nich aby móc zamieszczać wpisy. Rób to z rozsądną częstotliwością. Jeżeli nie poruszasz się płynnie na facebooku, poproś o pomoc kogoś z Twojego otoczenia. Pamiętaj, że własnymi rękami (lub z odrobiną pomocy) możesz kompletnie za darmo zyskać całkiem dobry zasięg swojej reklamy.
Offline
Reklama offline to reklama bez użycia internetu. Jeżeli masz lokal, zadbaj o to, aby na nim znalazła się informacja, że można u Ciebie zamawiać przez internet. Dołącz również taką informację do realizowanych przez Ciebie zamówień. Nie potrzebujesz grafika i super ulotek – nawet coś prostego stworzonego własnymi siłami jest lepsze niż nic. Pamiętaj, że Twoim zadaniem jest informowanie o tym, że działasz – znajdź każdy możliwy sposób, aby przyciągnąć klientów. Daj swoim zamawiającym mały rabat na następne zamówienie – chętniej wrócą.
Cross-selling i up-selling
Oba zajmują się technikami zwiększenia sprzedaży. Pamiętaj, że przyjmując zamówienie możesz spróbować namówić klienta na coś dodatkowego lub coś więcej. Jeżeli na przykład prowadzisz restaurację, to potwierdzając zamówienie spróbuj namówić klienta na dodatkowy napój, deser lub przekąskę. Przygotuj ofertę tak, aby mieć pod ręką tanie elementy, które można dołożyć do zamówienia – dodatkowy deser za parę złotych to dla Ciebie trochę więcej zarobku, a część klientów z chęcią skorzysta. Postaraj się też sprzedać większe porcje – trochę jak powiększony zestaw w popularnym fastfoodzie. Pomyśl, czy czegoś w Twojej ofercie nie dałoby się powiększyć w dobrze wyglądającej cenie. Proponuj takie modyfikacje swoim klientom. Pamiętaj, że zamówienie Twojego klienta to może być dopiero początek. Aktywna sprzedaż i proponowanie dodatkowych zakupów może zauważalnie podnieść Ci sprzedaż.
Gratis
Małe prezenty zawsze działają. Jeżeli uda Ci się dorzucić coś do zamówienia, zapewne zostawisz po sobie miłe wrażenie. Jeżeli jednocześnie dołączysz do tego informację, że liczysz na to, że klient wróci do Ciebie znów, masz większe szanse, że tak będzie. Taka informację możesz dołączyć do zamówienia lub poinformować o gratisie przez telefon. Nie bój się prosić o to, żeby klient ponowił zamówienie w przyszłości. Ludzie chętnie reagują na takie prośby wyrażone wprost, nawet wtedy, kiedy nie dostali dodatkowego prezentu.
Szczerze
Informuj swoich klientów, że mimo tego że jest ciężko podjąłeś jednak walkę. Proś o pomoc, proś o zamówienie, proś o wsparcie, reklamę. Kiedy komunikujesz swoje potrzeby i jesteś aktywny, sporo osób postanowi pomóc – czasem będzie to po prostu zamówienie, czasem udostępnienie postu na facebooku. Nie czekaj aż ktoś się domyśli – ludzie są fajni i można się do nich zwrócić.